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CrossCode

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Fliegende Hedgehags: CrossCode für Switch bestätigt

Letztes Jahr hatten die Entwickler von CrossCode noch einen kleinen Witz gemacht: sie sagten, dass das Spiel auf Nintendo Switch erscheinen würde, wenn Hedgehags fliegen könnten. Im Rahmen des heute veröffentlichten Indie-Highlights-Videos konnte man sehen: die kleinen, stacheligen Herdentiere haben es gelernt!

Seit September 2018 ist das Spiel nach einer drei Jahre langen Early Access-Phase für den PC erhältlich. Irgendwann im Laufe dieses Jahres soll dann auch Nintendo Switch das schnelle Action-Adventure in 16-Bit Super Nintendo-Optik erhalten.

Die Entwickler haben sich das Ziel gesetzt, das beste aus zwei Welten zu vereinen. Auf der einen Seite soll es Puzzles wie in der The Legend of Zelda-Reihe geben, auf der anderen das Sammeln von Ausrüstung wie in einem RPG.

CrossCode announced for Nintendo Switch™!

Frankfurt/Germany, Januar 23th 2019: The success story of CrossCode continues. Remember when we said "CrossCode will be coming to Switch when Hedehags learn to fly"? Well, over the last months they learned to fly. In other words: We are proud to announce that CrossCode will be coming to th Nintendo Switch™ later this year. With some exclusive content.

As part of the just finished Nintendo Direct presentation, CrossCode has been officially confirmed for a Nintendo Switch Release in 2019. CrossCode combines 16-bit SNES-style graphics with butter-smooth physics, a fast-paced combat system, and engaging puzzle mechanics, served with a gripping sci-fi story.

CrossCode is all about how it plays! Take the best out of two popular genres, find a good balance between them and make a great game. That’s what CrossCode does. You get the puzzles of Zelda-esque dungeons and are rewarded with the great variety of equipment you know and love from RPGs. During the fast-paced battles you will use the tools you find on your journey to reveal and exploit the enemies' weaknesses and at the same time will be able to choose equipment and skills for a more in-depth approach in fighting your enemies.
 

Features:

  • Dive into a massive adventure with a playtime of around 40-80 hours
  • Explore a large world with 7 unique areas and hidden secrets all over the place
  • Fight over 120 enemy types including 30+ boss fights
  • Enter 8 expansive dungeons all with with unique themes and puzzle mechanics
  • Master up to 100 combat arts and even more passive skills
  • Solve over 100 quests with a great variety of tasks and unique challenges
  • 60+ music tracks made by a rice ball (well, not exactly)
Weiterführende Links: Forum-Thread

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